Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

František Matějka

Pane autore...

Píšete "Prioritami každé vyspělé společnosti musí být rovnost, pokrok, solidarita, svoboda umění, udržitelnost rozvoje, sociální péče a lidské štěstí." Přesně tohle ale dovedlo Evropu tam, kde je. Snaha o ničím nezasloužené rovnostářství. Z uvedeného textu mám jen silný pocit, že cílem je tento stav prohloubit.

0/0
31.5.2011 6:35

romanenko

Re: Pane autore...

Přesně tak. Nemluvě o tom, že některé z těchto kategorií jsou jasné protimluvy. Rovnost-Solidarita. Jak můžete mít rovnost, když v rámci solidarity znevýhodníte (přerozdělováním) člověka, jehož práce má na trhu (tedy je lidmi žádanější) vyšší hodnotu před člověkem, jehož práce je méně žádaná (=má nižší cenú=mzdu). Kde je v solidaritě jakákoli rovnost?

0/0
9.6.2011 14:08

OSLO

Přestaňte tu všichni žvanit

o té staré prostitutce Demokracii. Zjistěte si proč vznikla a komu vždy sloužila a slouží. Dokud bude vládnout systém, ve kterém velikost svobody, práv a povinností bude závislá na velikosti majetku, všechny řeči o svobodě, právech a rovnosti jsou jen planým žvaněním. Nikdy a nikde si lidé nebyli rovni v uplatňování svých práv a svobod, protože si nikdy nebyli rovni majetkově.

0/0
30.5.2011 8:21

heck

Zeitgeist - aneb neco hodne k tematu..

Neco hodne k tematu: Zeitgeist Moving Forward (Duch doby - pohnuti se kupredu) http://www.youtube.com/watch?v=4Z9WVZddH9w

Pro rychlost doporucuju preskocit pasaz nazvanou lidska prirozenost  od 9:11 do 49:40 (je to trochu offtopic - o tom jestli mame zlocinnost v genech nebo ne) 

Od 49:40 je velice vystizny popis naseho prohnileho systemu -- silne argumenty proc jit demonstrovat a usilovat o zmenu za lepsi spolecnost.

Od 1:30:20 je navrh na zmenu.. Neni to zadny -ismus, je to vedecky a matematicky spoctene, bez

politiky, bez ideologie. Zpusob jak na tehle planete spokojene prezit udrzitelne tisice dalsich let. Supneme materialismus na smetiste dejin.!!

0/0
29.5.2011 21:31

Honza Frydl

Re: Zeitgeist - aneb neco hodne k tematu..

No já to viděl na premiéře, a celkem mi vadí právě ta třetí část, která navrhuje aby jsme žili v jakési komunitě, kde se bude rozhodovat jak máš žít. Takový trochu New World Order.. Jak by se třeba naložilo s těmi, kteří by nechtěli žít v těch městech :)

Ale jinak s těmi prvními dvěmi částmi souhlasím, jsou tam parádně popsané problémy světa. Hodně povedené.

0/0
29.5.2011 21:43

Honza Frydl

koukněte na tohle než budete případně kritizovat..

http://www.youtube.com/watch?v=fiW-NesA-YM

0/0
29.5.2011 20:29

heck

Re: koukněte na tohle než budete případně kritizovat..

drsny.., nejhorsi je, ze i kdyz to oplatis tem policajtum, tak je to uplne k nicemu. Ten kdo o tom rozhodl nebo ten kdo muze za soucasny stav, tam na miste vubec neni. Je potreba si pro ne dojit... (a myslim, ze zacinaji byt docela nervozni..)

0/0
29.5.2011 21:40

heck

Re: koukněte na tohle než budete případně kritizovat..

drsny.., nejhorsi je, ze i kdyz to oplatis tem policajtum, tak je to uplne k nicemu. Ten kdo o tom rozhodl nebo ten kdo muze za soucasny stav, tam na miste vubec neni. Je potreba si pro ne dojit... (a myslim, ze zacinaji byt docela nervozni..)

0/0
30.5.2011 15:30

Rusy

Máte to trochu popletené

Demokracie je sice složeninou lid a vláda, ale pravý význam slova demokracie je "ovládání lidu" nikoliv "vláda lidu". Tento chybný překlad řeckého slova stojí za neuvěřitelnou ambicí lidí chtít snad něco ovlivňovat.

0/0
29.5.2011 19:22

Kruton

Tak co jste zač?

Zatím víme, že nemáte rád kapitalismus, že chcete šťastný a zravý život pro spotřebitele (:-/ překládám to jako "člověk" nebo tak něco), chcete právo na bydlení, zaměstnání, kulturu atd. a vzývátek k jakési revoluci, ale taknějak nevím, co si pod tím představit. Vadí Vám nálepka komunisty, ale pokud se nevyjádříte přesně, jaký ekonomický systém by podle Vás měl ten špatný kapitalismus nahradit... Kam Vás tedy mají lidé zařadit, když je Vaše rétorika tak "komunistická"? On i ten termín "pravá demokracie" používali komunisti, aby ji odlišily od té prohnilé pluralitní buržoazní demokracie. Jak má vypadat ten nový režim, kde mají všichni všechno a jsou šťastní?

0/0
29.5.2011 18:21

Honza Frydl

Re: Tak co jste zač?

Asi se vymykám no.;-D Napíšu o sobě něco v nejbližší době ;-)

Každopádně nedám na kecy z masmédií a snažím se vytvářet svůj názor.

Komunistu si nechte od cesty. Jsem demokrat.

K revoluci nevyzývám sám. Nejsem sám, který vidí, že je něco nesprávného v tom, co se děje.. Protesty se dějí kolem celého světa.. Otevřete oči!

0/0
29.5.2011 18:42

Kruton

Re: Tak co jste zač?

Já si myslím, že otevřené oči mám a chyby současné společnosti vidím, akorát si naivně nemyslím, že by se něco mohlo změnit, když nemáte žádnou vizi. Půjdeme do ulic a prosadíme "pravou demokracii". Budeme všichni šťastní a budeme se mít dobře. Ovšem kdyby taková společnost byla tak jednoduše možná, tak by už někde vznikla a všichni lidi by do takové země chěli utéct . Jak je ovšem možné, že při současném politickém systému, který vám dává právo zvolit si jakoukoli demokratickou stranu, taková strana neexistuje a nedostává pravidelně 80% hlasů? Jste demokrat, tak je sice pěkné jít do ulice, ale prakticky můžete svět změnit existujícím mechanismem. Pokaždé když někdo s podobnou rétorikou vystoupil, tak hlásal dobro, jen dokud se nedostal k moci.

0/0
29.5.2011 18:52

snegon

Re: Tak co jste zač?

V celém článku vidím jen jednu spornou formulaci a to "právo spotřebitele na zdravý a šťastný život". Být zdravý a šťastný nemůže být právo, protože tyto "statky" nemůže nikdo nikomu zaručit. Navíc spojovat zdraví s štěstí se slovem spotřebitel je zcestné, protože to navozuje představu že si je můžeme koupit. Opak je pravdou, o zdraví musíme pečovat a chvíle štěstí si musíme zasloužit tvůrčím životem a práci pro druhé. Člověk hodný toho jména totiž zažívá štěstí hlavně v okamžicích, kdy jeho okolí ocení jeho skutečné zásluhy. Jinak má pisatel ve všem pravdu. Volení zástupci jsou voleni proto, aby cestu lidí za jejich potřebami organizovali a usnadňovali. Ti však o volené posty bojují aby naplnili své osobní cíle a to na úkor lidí kteří je zvolili. Mašinérie zajetých politických stran spolehlivě znemožní práci těm, kteří jdou do politiky kvůli lidem.

0/0
29.5.2011 18:48

snegon

Pokračování

Cestu vidím v posilování přímé demokracie. Dejme lidem právo obecného referenda, vyvolatelného stanoveným množstvím podpisů pod žádost o referendum a současně závazného. To by znemožnilo běžně se vyskytující situace, kdy 90% národa má nějaký názor, ale politická reprezentace tvrdošíjně prosazuje opak (např. radar v Brdech). Pomohla by i změna volebního zákona, např. tak aby poslanci sice byli navrhováni stranami, ale byli by voleni osobně, ne jako kusy na kandidátkách stran. To by odstranilo vliv zákulisních mocenských skupin.

0/0
29.5.2011 18:54

Kruton

Re: Pokračování

To by jistě zlepšilo politické procesy a pomohlo to většímu kontaktu politiků s voliči, ale žádná velká změna by to nebyly. To co autor kritizuje by v podstatě zůstalo. Navíc by to mělo své limity. Jak by asi vypadalo referendum v Řecku, kdyby před 15ti lety zněla otázka, zda se uskromnit? Asi ne!

0/0
29.5.2011 19:04

Bob-an

Re: Pokračování

Víte co by byl důsledek oprvdové přímé demokracie? Vykořisťování menšiny většinou....

0/0
29.5.2011 20:54

Kruton

Re: Tak co jste zač?

já také netvrdím, že kritika není oprávněná, akorát tvrdím, že pokud nemám vizi, jak by měla být společnost konstruována, tak je nějaká pouliční akce jen nekonstruktivní šaškárna, která má ukázat nespokojenost. Problém společnosti totiž spočívá v nedokonalosti lidí a u toho to vždycky končí. 

0/0
29.5.2011 18:57

Honza Frydl

Re: Tak co jste zač?

To je pravda. Většinou to skončí na lidském faktoru. A vizí je přece posílení práv občanů. Pomocí referend. A média se musí snažit být kritická ke všemu co se děje. Nebýt jen komentátorem. Poukazovat na pravé problémy, i ty, které se dějí za hranicí.

0/0
29.5.2011 19:10

EddieCz

soudruh bude revolucni,

do prvniho zasahu gumovym projektilem :-P

0/0
29.5.2011 17:49

Stará kára

Fakt?

1. Které z vámi vyjmenovaných práv není zajištěno?  Pokud není - jaké opatření navrhujete k jeho zajištění.

2. "Vláda nenaslouchá lidu". Jak si naslouchání představujete.  Že dnes nějaký Franta zařvě "Čehý"  - a všichni budeme (nejlépe na náměstích) požadovat pohyb na jednu stranu a vláda uposlechne, abychom zítra (přesvědčeni jiným populistou) řvali "Hot"?   Já věci rozumím tak, že lidé své stanovisko řekli ve volbách. Máme volit každý týden?

0/0
29.5.2011 17:45

Honza Frydl

Re: Fakt?

1, Vesměs všechna práva jsou okleštěna zásahy vlád. Je omezována ekonomická svoboda díky neustálému zvyšování daní, obzvlášť při neustálému zvyšování cen komodit.. Osobní svoboda, u nás bude pravděpodobně omezována zavedením druhého povinného pilíře v penzijní reformě. Zdravotnická reforma omezí přísun nejlepší zdravotní péče lidem, kteří díky omezené ekonomické svobodě nebudou mít dostatek prostředků pro zdrav. péči. Možnost osobního rozvoje je limitována házením klacků pod nohy začínajícím živnostníkům. Člověk s jiným pohledem na současnou vládu je osočován výrazy: lůza, svoloč, komouš, bolševik.. Všude zavedená falešná korektnost brání lidem vyjádřit své názory.

Nemusí se volit každý týden, stačí dát lidem větší možnost v rozhodování. Iluze voleb jednou za čtyři roky opravdu nestačí. Navíc když v nich rozhoduje to, kdo kde koho podmázl, kolik mají strany na volební kampaň.. [>-]

0/0
29.5.2011 18:02

Stará kára

Re: Fakt?

Když nechápete pojmy, je těžká diskuze!!!

1. Ekonomickou svobodu tedy nutně chápete tak, že nebudeme platit daně (mimochodem: toto právo jste neuváděl).

2. Zřejmě nevíte, co je osobní svoboda. Prozradím vám to: že vás nesmí  bezdůvodně zavřít. V tomto smyslu se toto slovní spojení používá nejméně sto let.

3. Vy se domníváte, že my, "obyčejní lidé" máme nejlepší zdravotní péči? To si fakt myslíte? Že v případě rakoviny nás léčí jinak než chemoterapií (ač jsou účinnější - ale dražší - preparáty)? Že dostanete nejlepší dostupný kloub či oční čočku po operaci hnědého zákalu?  Že jste běžně operován robotem?  Fakt si to myslíte? Vy jste nepochopil, že ''standard''  znamená nejen co vám má nemocnice poskytnout, ale naopak co vám poskytnout musí?  Že bude v zásadě popsán současný stav?  Napadlo vás, kde by zdravotnictví vzalo peníze na "nejlepší zdravotní péči"? A napadlo vás, že ti, kdo si připlatí přináší peníze do zdravotnictví i pro vás?

0/0
29.5.2011 18:16

Stará kára

Re: Fakt?

Zajímalo by mne, jaké klacky vám byly hozeny pod nohy, když jste začínal se živností. Pokud si pamatuji, mně nikdo žádné klacky nikam neházel. Musel jsem - pravda - navštívit čtyři úřady, vyplnit čtyři slušné dotazníky a bylo. Živnosťák jsem musel pravda navštívít dvakrát (podruhé k vyzvednutí ŽL).  Živnost jsem mohl zahájit okamžikem podání žádosti.  Opravdu ten klacek (natož klacky) nevidím.

Máte jinou zkušenost?

0/0
29.5.2011 18:19

Stará kára

Re: Fakt?

K volbám:

1. Hmmm. Jednou za čtyři roky nestačí.  Tak jak často (a kolik toho každá nová vláda stihne v tom případě udělat).

2. Co rozumíte pod pojmem "větší možnost rozhodování"?  Že budeme hlasovat, jak vysoké daně chceme. Bože, chraň nás všeho zlého!!

3. Podplácení jistě ovlivní volby místní, do relativně malých jednotek. Těžko výsledek voleb celostátních.

4. Vadí vám, že se vydávají velké peníze do volební agitace?  Měl byste se ptát proč. Odpovím: aby se získaly hlasy ovcí. Protože jen ovce dají na hesla a billboardy.  Vidíte - a vy chcete dopřát lidem "větší možnost rozhodování"!!  tedy i těm ovcím. Jak to rozhodnutí bude vypadat?  V nejlepším případě ne hůře, než rozhodnutí vládnoucí koalice.

0/0
29.5.2011 18:27

Honza Frydl

Re: Fakt?

1, i 2, přímá volba prezidenta, referenda. Je mnoho cest. Odvolatelnost politiků. Nějakým způsobem se musí dostat staré káry a neodborníci s politiky. Je třeba neustále vést dialog.

3, nebuďte naivní.

4, S tímhle s Vámi naprosto souhlasím. A na to se také všechny strany spoléhají. Na ovce. Je třeba lidem otevřít oči, aby se začaly zajímat o svět kolem sebe. Ale díky arogantnosti politiků, kteří je budou nazývat lůzou na jakékoli uvědomění rezignují dřív, než se začnou zajímat...

0/0
29.5.2011 18:37

Stará kára

Re: Fakt?

z politiky!!  Nejedná se o 7. pád!!!

0/0
29.5.2011 21:35

Stará kára

Re: Fakt?

No vidíte - souhlasíte.  Přesto chcete přímé volby prezidenta a referendum.  Pro ty ovce.

0/0
29.5.2011 21:37

Dušan Marik

Re: Fakt?

Jenom by mě zajímalo, jestli to už máte s tím "třebou" domluvené, že bude lidem otevírat oči. Kdy to začne? Já bych taky zašel. Teď mám k dispozici bohužel "jenom" internet a ten se svou nedozírnou škálou informací a poměrně snadnou dostupností asi na otevírání očí nestačí. Ten "třeba" má na to asi nějaký jiný účinnější páky. Nebo nám někdo snad zakazuje zajímat se o dění kolem sebe? Já nic takového nevnímám a to nejsem slepej ani hluchej. Já osobně v tom vidím pohodlnost. Rezignovat na jakékoliv uvědomění z důvodu arogantnosti politiků je hodně slabej argument.

0/0
29.5.2011 22:31

Dušan Marik

Re: Fakt?

Nebude to také třeba tím, že se nám ten smrádek a poměrně teploučko líbí a že nám to v podstatě vyhovuje? Ony ty ovce moc náročné nejsou. On nás ten minulý režim přesně tohle naučil. Nestarej se, dostaneš nasypáno do korýtka abys neumřel hlady a nás nahoře neřeš. To nasypané korýtko ti zaručujeme a budeme mu říkat sociální jistota. To, že ti při tom zdegeneruje mozek vůbec nevadí. Vždyť ho vlastně ani k ničemu nepotřebuješ. Takových ovcí z minulého režimu v tomto státě žije ještě příliš mnoho. I já jsem se v něm narodil a žil. Přesto na uliční revoluci a otevírání očí někým mě neznámým nevěřím. Proto budu radši chodit k volbám a pro ten případ se budu velice pečlivě a intenzivně zajímat o to koho a proč budu volit.

0/0
29.5.2011 22:48

Honza Frydl

Re: Fakt?

1, poselství celého protestu je někde jinde. Přečtěte si to ještě jednou prosím.

2, Ekonomickou svobodu chápete nejspíš jinak než já. Zvyšování např. spotřební daně sníží kupní sílu obyvatelstva. Sníží jejich svobodu v rozhodování za co utratí a co si vůbec budou moct dovolit.

3, Osobní svobodu samozřejmě chápu stejně jako vy. Ale jako omezení osobní svobody taky považuji to, že někdo rozhodně dát naše, vaše, Vaše či jejich peníze k dispozici soukromým firmám, které s nimi můžou gemblit na spekulativních trzích. Prolíná se to zároveň s ekonomickou svobodou.

4, Lidé by měli mít právo na nejlepší zdravotní péči, je to obsáhlé téma. Ale problémem jsou finance. Takže o tom, zda dostanete nejlepší možnou péči rozhodují peníze. Něco neživého... To je špatné si myslím. Ale je to o nastaveném systému bohužel..

0/0
29.5.2011 18:31

Bob-an

Re: Fakt?

Nebudu řešit to ostatní, ale nejlepší zdravotní péči prostě nikdo nezaplatí (péče na americké úrovni by nás stála víc než celý státní rozpočet a ani ta amrická není zdaleka to úplně nejlepší, co dá dostat).... a paníze můsí brát jako nějaký ekvivalent protihodnoty - zkrátka kdybychom měli mít tu nej nej zdraovtní péči, tak bychom ve zdraovtnicví museli dělat skoro všichni.....

0/0
29.5.2011 20:48

Stará kára

Re: Fakt?

Jo - o mnohém rozhodují peníze. Ale stát je nesmí mít. Protože daně omezují svobodu. Nezdá se vám ten kolotoč praštěný?

0/0
29.5.2011 21:38



Žebříčky



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.