Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

pája_

Už první věta je špatně

" Každý stát by měl mít potravinovou soběstačnost ...." nesmysl! Každý stát má pěstovat jen to, na co má vyhovující přírodní podmínky, vybudovanou infrastrukturu nebo prostě jen tradici. Není dnes vůbec žádný problém jakoukoliv potravinu dovézt.  Potravinová krize? Jestli bude globální, bude i u nás, podpora místních zemědělců to nezachrání. A dodavatelé se ještě poperou o to, aby mohli na náš trh dovážet. Kvalita potravin málo souvisí s dotační politikou. Šidit a dodávat šmejdy může i místní zemědělec. Měla by zafungovat přísnější kontrola a větší informovanost .... ale ono je to stejně jedno, když 80% lidí koupí za 70Kč/kg cosi co se honosně nazývá šunkou ať to pochází odkudkoliv a obsahuje to cokoliv.

Cílem by neměly být maximální dotace místním zemědělcům ale totální zrušení všech.

0/0
18.5.2011 8:43

Lesní sběř

Re: Už první věta je špatně

Když řeknete A (pěstovat jen to, na co má vyhovující přírodní podmínky, vybudovanou infrastrukturu nebo prostě jen tradici), musíte říct taky B (dovážet jen to, na co NEMÁ vyhovující přírodní podmínky, vybudovanou infrastrukturu nebo prostě jen tradici). Pak se totiž hravě dostanete k tomu, že potravinová soběstačnost je naší dlouhodobou tradicí... a infrastrukturu k tomu máme, nebo jsme alespoň měli, než nám do toho vletěla EU a vyplenila to jako krtek zahrádku. ;-)

-

Dá pochopitelně rozum, že nebudeme pěstovat vlastní rýži, kiwi, kokosy, pomeranče nebo mořské tresky. A stejně tak dá rozum, že nebudeme dovážet polské vepřové a německé mléko, čočku z Kanady nebo okurky z Vietnamu.

0/0
18.5.2011 18:52

kluvi

zle

Všetko zle.

Dotácia sú cesta do pekla. ale to by na to museli pristúpiť všetci (štáty). Pokiaľ by bola reálna cena produktov, tak by sa pestovali tam kde to pre ne je optimálne. A nemuseli by sme vozit redkvicky z norska. (teda to som si vymyslel).

Takto to s dotáciami bude vždy závod o tom kdo si vyhubuje na svojom štáte vyššie dotácie. Majú poliaci vyššie? Tak my dáme tiež....majú česi vyššie? dám tiež? Mají slováci vyšší, dáme taky...

Keby to aspon bolo zjednotené v rámci EU...Potom by sa EU mohlo pred okolím brániť spoločnou dotáciou alebo clom. Ale....kto rozhodne ci sa budu dotovat zemiaky alebo vinič? A navyše proste Francúzi potrebujú ten...ehm...socializmus...fuj!

0/0
17.5.2011 10:36

FoDa

Hmm...

a neznamená uváděná záporná bilance náhodou to, že veškeré tady vyprodukované a zřejmě kvalitnější maso se spotřebovalo přímo na domácím trhu, což je docela chvályhodné ? ;-)

0/0
16.5.2011 20:31

Zani

Růžový to tedy nejni

Ten problém se ovšem nevyřeší dalšíma "národníma" dotacema, ale zrušením těch evropských. To by mělo bejt hlavním úkolem všech parlamentářů z "nových zemí". Měli by je v Bruselu postavit před jasnou volbu. Buď budou dotace zrušený, nebo budou stejný peníze na hektar v celé EU. Nebo si zavedeme  kvazi kvóty. Třeba úpravou dálničních poplatků pro zem. produkty. Teď je k tomu jedinečná příležitost, euro padá na hubu, někdo chce zpátky hraniční kontroly atd. Teď je třeba bouchnout společně do stolu. EU

0/0
16.5.2011 20:00

tabasco

...

o dotacích pro zemědělce nevíte ale vůbec nic, tak si o tom raději něco přečtěte a nebo o tom prosím nepište. děláte si akorát ostudu

0/0
16.5.2011 15:48

Honza Frydl

Re: ...

O dotacích zemědělcům vím základ. Akorát pro pochopení situace. Zato nad hloubkou Vašich argumentů zůstavá rozum stát. ;-D

0/0
16.5.2011 18:22

blazab

Re: ...

Váš základ pro pochopení situace skutečně nestačí. Navíc např. směšujete zemědělce (zemědělské prvovýrobce) a zpracovatelské podniky. Např. - Zemědělec v kterékoliv zemi prostě z té krávy vždy vydojí mléko (drobně různé kvality), které do podoby konečného mléčného výrobku (Vašimi slovy "odpadu") přepracuje zpracovatel.

0/0
17.5.2011 14:33

tabasco

Re: ...

Už Vaše věta "Nulové podporování zemědělství státem je toho důkazem." je důkazem toho, že opravdu nic nevíte o podporách pro zemědělce. Zkuste se podívat sem: www.pgrlf.cz nebo na www.szif.cz, kde je vidět, že stát zemědělce podporuje. Kde jste vzal, že zemědělce nepodporujeme?

0/0
18.5.2011 11:14

Barkynson

Ať už je to s dotacemi

tak, či onak, v jednom má autor naprostou pravdu.Supermarkety jsou zaplaveny druhořadými potravinami a lidé nakupují jako blázni, jen kvůli ceně.A dokud budou, nebude situace nikdy jiná.Dokud lidé nebudou trvat na tom, že chtějí jogurt a né škrob, dokud si budou nad ohněm opékat škrobové a moučné buřty, dokud si budou mazat na chleba masové pomazánky jen s příchutěmi ........budou dál nabízet prodejny tyto svinstva a vesele se zubit nad naší hloupostí..Dokud si lidé budou kupovat levné oblečení z Asie, budou se na vás dnes už skoro z každého druhého obchodu zubit asiaté nemluvící česky, ale vědící, že příjdou další a další nakupující, když vám se nebude zboží zdát..Nevím proč si na sebe někdo navléká aušusové triko se čtyřmi pruhy a označením Adidos za kilo na tři použití, než originál za třeba šest stovek na nějaký delší čas?Vždyť je přeci jasné, že kvalita musí vždy předběhnout kvantitu...Pojďme nakupovat tak, aby jsme vymýtili tento nešvar z našich životů...

0/0
16.5.2011 10:50

Astaroth

Re: Ať už je to s dotacemi

Je to tak! Dokud budou moci sejdiri nazyvat napodobeninami jmeny toho, co napodobuji, jim budou lidi skakat na spek!

0/0
16.5.2011 21:21

zero01

Re: Ať už je to s dotacemi

Kdyby to byly jenom druhořadé potraviny, byl bych docela spokojen.....

0/0
17.5.2011 15:09

Ten kdo o tom něco ví

Študentík má recht

R^  ale nepaušalizoval bych..

Jeďte někdy do Globusu - uvidíte fronty na maso, protože je české a čerstvé.

Pak jeďte do Tesca, a dalších  podobných: prázdný barák, kde se spíš prodávají cetky a oblečení, než jídlo ;-D

Prostě lidi kvalitu chtějí, už se to začíná zase obracet. Už dost špekáčků ze soji a podbných náhražek. Češi chtějí maso, mnohem více čtou složení a nevybírají podle ceny (pozor, v LIDLU je to lidem jedno).

Avšak pořád bude platit: když to budeme (ty sracky) kupovat, tak to oni budou vyrábět a dovážet. takže: než otevřu peněženku, zeptám se přečtu si!

0/0
16.5.2011 10:29

Astaroth

Re: Študentík má recht

To je takovy zazity mytus o tom, jak lidl prodava blafy, ve skutecnosti maji lidl a norma zajimavy sortiment z nemecka, samozrejme ne v diskontni cenove hladine.

0/0
16.5.2011 15:22

blazab

Re: Študentík má recht

Ano, s tím bych souhlasil. V Lidlu se dají nalézt kvalitní a chutné potraviny.

0/0
16.5.2011 15:28

Honza Frydl

Zpráva od autora

http://www.dvorek.eu/clanek/vliv-evropske-zemedelske-politiky-na-cr

Zde si můžete přečíst, jak to funguje. V posledním odstavci je napsáno, jak se liší výše dotace z EU pro nás a pro Německo. Stát může dorovnat podporu zemědělců do 30 procent celkové úrovně přímých plateb.

Tento rok na dorovnání a zvýšení konkurenceschopnosti našich zemědělců nezbyla kvůli škrtům nejdříve ani koruna.

http://www.nasepenize.cz/na-dorovnani-plateb-zemedelcum-ma-stat-13-miliardy-korun-8566  naštěstí se pro zemědělce našlo 1,3 miliardy korun. 

Tak či tak, rozdílnost ve výši dotací pro staré a nové státy unie nepřispívají a určitě nevedou k rovnosti na trhu. Paradoxně za to můžou právě dotace. Co s tím? Naši zástupci musí bojovat v Bruselu za nápravu. Protože tato situace určitě nepovede ke spravedlivému trhu. Naopak spíš zničí naši soběstačnost a ČR bude závislá na dovozu z ciziny čím dál víc.

0/0
16.5.2011 10:27

blazab

Re: Zpráva od autora

No, tohle už je trochu lepší.

0/0
16.5.2011 15:27

amusia

A už je to tu zase

Kde já to jen slyšel..." Obyčejní pracující lidé..." ???;-D

A k vašemu článku jen dodávám : omlouvá vás vaše mládí!

SKAJP[>-]

0/0
16.5.2011 10:15

PeTaX

K diskusím

pod svými články nepotřebujete ani groš. Stačí se přihlásit emailem a heslem a diskutovat. (Možná - ale nejsem si jist - je nutné mít schránku na seznam.cz)

0/0
15.5.2011 20:02

blazab

Autore

Tak Vám neví, zda o tom, o čem píšete, vůbec něco víte. Spíš vůbec nic.Rv

0/0
15.5.2011 17:43

werwolf

Problém je někde jinde

Mladému muži  by neškodilo si o historii českého zemědělství něco přečísti,aby nemusel opakovat několik hesel ,které vyplodilo pár majitelů velkoprasečáků a kol-

chozních bosů.Kolektivizace  urychlila a dovedla do krajnosti  koncentraci ,mechanizaci a naprosté odlidštění zemědělství  v českých zemích.Venkov se stal

rekreačním prostorem a noclehárnou,pole výrobní halou pro dotované  snadno

mechanizací produkované plodiny ,především řepku a obiloviny.U všech náročnějších kultur a  zvířat tento systém v konkurenci  s podnikatelským soukromým zemědělstvím na západě a v polsku nestačí s dechem .

0/0
15.5.2011 17:33

zero01

Re: Problém je někde jinde

Vyjeď z tý Prahy občas ven ;-D;-D

0/0
17.5.2011 15:13

Ceasar

Nesouhlasim s dotacemi

Osobne si myslim ze nejvetsi zlo jsou prave dotace. Příklad za vsechny, naprosto nechapu dotovani vinic a výrobu vina jako takoveho, proc neni stejnym zpusobem dotovana vyroba piva? Proc dotovat repku olejku jako aditivum do motorove nafty? Nebylo by lepsi usetrene penize nainvestovat do vyvoje alternativnich forem pohonu a energii jako je napriklad efektivnejsi ziskavani vodiku ci nove verze palivovych clanku?

0/0
15.5.2011 12:32

škovras

Re: Nesouhlasim s dotacemi

Ani já nesouhlasím s dotacemi. Když jedete po Česku, všude jen řepka olejka.  Ta se zřejmě nejvíc vyplácí. Ostatně mám dojem, že dnešní zemědělci moc neumějí vypěstovat chutné plodiny. Brambory jsou hnusné chuťově i na pohled. A to se jedná o základní potravinu. Ne všichni jsou ochotni si takové zboží koupit jen proto, že je levné. Ač bych rád podporoval naše zemědělce, raději si koupím brambory z dovozu. Nějak mám dojem, že naši zemědělci mají neustále "nataženou ruku" - jednou pršelo málo, jednou moc, jednou bylo moc teplo, příště moc zima. Už je to trapné. Každé podnikání má svá rizika a zemědělství právě to počasí.

0/0
15.5.2011 16:55

petrik1960

V prvním odstavci tolik lží,

lže pokračovat ve čtení nemá cenu.Chapec neví nic o EU?? O volném trhu ???

0/0
15.5.2011 12:13

lojzo1

Přemýšlejte!!!

Přemýšlejte!!!Lide český,tolik studovaných hlav a nikdo z Vás nepřemýšlí.Kolik darmožroutů máme v evropském parlamentu a nikdo z nich nemá vůli postavit se nesmyslným nařízením EU.RUM,TVARŮŽKY,POMAZÁNKOVÉ MÁSLO a nevím co ještě nám budou zakazovat.A ti naši EU poslanci kdyby se postavili proti dotacím všech zemědělců v EU,tak by všichni měli stejné podmínky.U nás žádná vláda nedá tolik peněz na dotace našeho zemědělství jako v Německu nebo ve Francii a my již nemáme v republice chovatele hovězího dobytka a s vepřovým již všichni krachují.A to píši bez jakéhokoliv výsledku našim EU poslancům a oni za ty peníze ani nereagují.

0/0
15.5.2011 9:02

lojzo1

Přemýšlejte!!!

Lide český,tolik studovaných hlav a nikdo z Vás nepřemýšlí.Kolik darmožroutů máme v evropském parlamentu a nikdo z nich nemá vůli postavit se nesmyslným nařízením EU.RUM,TVARŮŽKY,POMAZÁNKOVÉ MÁSLO a nevím co ještě nám budou zakazovat.A ti naši EU poslanci kdyby se postavili proti dotacím všech zemědělců v EU,tak by všichni měli stejné podmínky.U nás žádná vláda nedá tolik peněz na dotace našeho zemědělství jako v Německu nebo ve Francii a my již nemáme v republice chovatele hovězího dobytka a s vepřovým již všichni krachují.A to píši bez jakéhokoliv výsledku našim EU poslancům a oni za ty peníze ani nereagují.

0/0
15.5.2011 8:58

mastermarc

Rád bychupozornil...

Už v druhém odstavci odporujete sám sobě. Uvádíte: "nemuseli by jsme býti necháni na pospas dovozu za mnohonásobně vyšší

ceny. A hlavně, jak se má bez dotací český zemědělec bránit proti

přívalu levných potravin např. z Polska." Jak můžeme dovážet za mnohonásobně více, když se k nám valí levný dovoz z polska? Rv Dale jsem radeji necetl.

Jen mala pripominky: Pokud Vám vadi zbozi z Polska nekupujte jej. Mate totiz mozost volby, jako kazdy z nas.

0/0
15.5.2011 8:43

Džerl

nesouhlas

nesouhlasím, když je možné levně dovážet, je zbytečné dotovat, peníze by se mohly použít na něco jiného nebo vůbec nevybírat

0/0
15.5.2011 1:17

Snowwily

Souhlasím s vámi, ALE

Stát podporuje zemědělství dotacemi, a to nemalými, vždyť jenom 48 % rozpočtu jde na zemědělskou politiku, problém je v tom, že v jiných krajinách jsou prostě schopni vyprodukovat to samé zboží mnohem levněji. Jde o to, jak se tomu bránit... což je velmi těžké...

0/0
14.5.2011 17:45

kadet

Re: Souhlasím s vámi, ALE

48 % rozpočtu jde na předražené státní zakázky do jiných oblastí státního rozpočtu než zemědělství!

0/0
14.5.2011 22:27

rudaz

Re: Souhlasím s vámi, ALE - hledejme

Obrana je prostá - chci se stravovat zdravě. Tak vydám více peněz na potraviny a méně do lékárny, potažmo farmaceutickému průmyslu.

Pokud mám podmínky(zahrada apod.), snažím si jídelníček zpestřit samozásobením. Jednoho podnikatele, který zkrachoval, manželka málem po nemoci nesla v Šumavě na statek. Za rok a něco on sám obdělával pole, mluvil s obilím. Uzdravil se, našel správnou cestu. Kdo hledá, najde.

I Vy patříte ke generaci, která myslí jinak, líp. Bude líp. Ale musíme chtít změnu, změňme myšlení.R^V

0/0
15.5.2011 0:05

jeste asocialnejsi grupa

Re: Souhlasím s vámi, ALE - hledejme

slovni spojeni "uzdravil se" a "mluvil s obilim" me ponekud nejdou dohromady ... nebyly to nahodou misto obili lysohlavky ? s nimi se jiz diskutovat da, i kdyz pravda, ponekud jednostranne ...

0/0
15.5.2011 9:33

Hufo

vyrobeno v čr

neznamená automaticky, že je to z českých surovin. takže i mléčný výrobek vyrobený v čr může mít základ mléko ze zahraničí, kde bylo zpracováno do určitého "polotovaru".

naše zemědělství je také dotované, otázka je, jak jsou dotace rozděleny.

a poláci mají nižší ceny i díky nižším mzdovým nákladům v zemědělství na jejich vesnicích.

farmářské trhy automaticky nic neřeší. jsem ze zemědělské oblasti, kde se hodně prodává lufťákům domácí zelenina a ovoce u silnice. kdyby lidi tušili, kolik chemie ta "domácí" zelenina a ovoce obsahuje, aby se co nejvíc vypěstovalo a bylo to velký, tak budou zelený jak tráva.

0/0
14.5.2011 12:35

tyraelid

Je autor pri smyslech?

Miliardove dotace zemedelcum pan nezna? Tak at k tematu radeji nepise.RvRv

"Nulové podporování zemědělství státem" je fakt perla.

0/0
14.5.2011 12:09

71W

NULOVÁ PODPORA STÁTU, ŘÍKÁTE ?

Není nad to, když někdo perlí o něčem, o čem mnoho neví. Zejména v oboru, který je státem štědře dotován.!!

0/0
14.5.2011 9:33

tyraelid

Re: NULOVÁ PODPORA STÁTU, ŘÍKÁTE ?

R^R^R^

0/0
14.5.2011 12:08

tabasco

Re: NULOVÁ PODPORA STÁTU, ŘÍKÁTE ?

R^

0/0
16.5.2011 15:50

Ježikača

jsem

ráda, že konečně někdo z mladých taky vidí do věci. o potravinovou soběstačnost jsme přišli a skutečně se o tom cudně mlčí. jsme kontejnerem bohaté Evropy, která sem vozí to, co sama nejí. a naprosto souhlasím s tím, že vlastní produkci je třeba podporovat. dělají to ostatně i bohaté státy, viz Německo.

0/0
14.5.2011 8:34

B.D.S

Re: jsem

Nesmíme kvůli členství v EU. Ale to byl jeden z přístupových mínusů.

0/0
14.5.2011 11:04

Ježikača

Re: jsem

myslím, že na něco přijdem. v tom jsme byli vždy nedostižní, obcházet předpisy. v Itálii se například podporuje region postižený povodněmi tak, že místní oliváč je dražší, všichni ví proč, a kdo chce být za slušného člověka, jiný nekupuje. prostě se to tak dělá, musíme si pomáhat... :-)

0/0
14.5.2011 14:00

crocodileclip

Zrušit dotace

V okolních státech které sypou do zemědělství mnohem víc peněz, třeba v Itálii se brala dotace i na mrtvou a sto let starou krávu, kam se na ně hrabem;-D;-D

0/0
14.5.2011 7:16

Daniel Ch

.

Když vidím že za údržbu louky nebo pěstování řepky je více než za chov dobytka tak je asi něco špatně.

0/0
13.5.2011 15:46

Milazly

Re: .

to asi né - za udržovanou louku je dotace cca 5000kč za ha, pokud budete chovat dobytek, můžete získat 40000kč z ha, při pěstování obilí cca 20000kč z ha, kolik z řepky nevím, ale je to rozhodně víc jak z obilí

0/0
13.5.2011 23:02

chudacek.blbecek

Víc studia

I když úroveň vyjadřování je nižší, myšlenka je to zajímavá. Zemědělství naším státem dotované je, Evropskou Unií už ne tolik, představa (nebo aspoň tendence) EU je totiž taková, že s v každém státě bude pěstovat především jedna nebo dvě plodiny, které se budou rozvážet do zbytku unijních států. Ani se nedivím, že proti téhle myšlence naši zemědlci bouří a ani podle mě to není správný směr (ale já jsem od první chvíle euroskeptik). V článku bohužel není zmíněná infrastruktura, do které proudí nemalá část státního rozpočtu. Chtělo by to bližší seznámení s problematikou (a číst, číst, číst, aby autor nemotal výrazy dohromady).  

0/0
13.5.2011 15:37

B.D.S

Výše dotací do zemědělství

vlastní vládou omezuje směrnice EU. Přečtěte si třebo toto:

http://www.ipsinternational.org/cz/news.asp?idnews=30

nebo toto:

http://www.dvorek.eu/clanek/vliv-evropske-zemedelske-politiky-na-cr

Peaceček.

0/0
13.5.2011 14:02

pepino108

Chyběl kousíček a

málem jsem dal karmu, ale nechápu, v čem nejsou podporováni státní zaměstnanci. V tom, že můžou mít nízkou produktivitu a nejsou vyhodnocováni za účelnost vynaložených prostředků? Nebo snad za hmotnou nezodpovědnost?

0/0
13.5.2011 11:41

Ježikača

Re: Chyběl kousíček a

taky mohl myslet hasiče, nebuďe kruťas

0/0
14.5.2011 8:35

jo jo

Vážení, hlavně žádnou hysterii !!!

Ta škodí zdraví nejvíce. Nejdůležitější je, že už nemusíme jíst potraviny vypěstované za komunistů, které byly silně práškované hnojivy z letadel (nejen pole, ale i naše zahrady, domy a příp. venku visící vyprané prádl, pískoviště apod.).

Dnes si každý může vybrat a koupit jaké potraviny chce a potřebuje. Stačí se jen v obchodech dívat. Klidně si můžete koupit i potraviny "z okolí 60km", ale pozor je důležité, kde bydlíte!!!

Hlavně se lidičky nepřežírejte, pohybujte se a nestresujte se a ještě ušetříte. Tzn. i zbytečně se samonenasírejte.

Snažte se pro zlepšení něco udělat a ne si zbytečně ničit vlastní nervy, potažmo zdraví. Tím, co budete kupovat, tím nejlépe ovlivníte trh.

0/0
13.5.2011 9:10

ephemeroptera

Re: Vážení, hlavně žádnou hysterii !!!

Nevím, kde jste za komunistů žil(a) vy, ale já v té době požíval daleko lepší potraviny, než dnes (sice nebyl takový výběr, ale člověk měl jistotu, že nejí nějaké zbytky - přísné normy a kontroly - jogurt byl opravdu jogurt a máslo bylo máslem). Písnička o ďábelských a zlých komunistech, kteří nás všechny chtěli zabít je už ohraná a hlavně je to blbost...

0/0
13.5.2011 9:22



Žebříčky



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.